Znamená to, že získají konkrétní představu o tom, za kolik se podobná auta nabízejí a okamžitě tak zjistí, jestli auto, které si plánují koupit, není předražené. Získat mohou také informace, jak a za kolik bylo auto v minulosti nabízeno a mohou vidět i jeho fotografie z dřívější doby. Zároveň se jim nově zobrazí i inzerce podobných vozidel z největších českých a zahraničních inzertních portálů. Všechny tyto služby se nyní staly součástí placeného výpisu ze systému AUTOTRACER pro individuální zákazníky, cena za výpis se ale nenavýšila.

„Zájem o nové služby převýšil naše očekávání. Na aktuální tržní cenu vozidla se podívá 73,2 procent zákazníků. Ukázalo se, že po stavu tachometru jde hned o druhou položku, o kterou mají lidé největší zájem,“ říká Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia, která službu AUTOTRACER provozuje. Nové služby mají lidé k dispozici od poloviny dubna.

Z dlouhodobého pohledu roste také zájem o samotné prověřování vozidel, a to nejen ze strany individuálních zákazníků, tedy lidí, kteří si kupují ojeté auto, ale rovněž ze strany autobazarů a prodejců ojetin. V posledních pěti letech došlo k nárůstu počtu placených dotazů do AUTOTRACERu o 139 procent. V případě neplacených dotazů, kdy si zákazník zobrazí pouze množství informací k vozidlu, došlo ve stejném období k nárůstu o 222 procent. Ročně loni evidovala Cebia více než 1,6 milionu dotazů do neplacené části systému.

„Lidé se více než dříve zajímají o to, jaké auto vlastně kupují. Chtějí mít jistotu, že nebylo havarované, nemá stočený tachometr nebo že není zatížené leasingem. Od prodejců proto výpis častěji vyžadují, a naopak prodejci vědí, že auto s prověřenou historií je jednodušší prodat. Například Cebia REPORT zkrátí dobu prodeje u ojetin v průměru o 16 dní,“ vysvětluje Martin Pajer, podle kterého služba prověřování historie vozů kultivuje samotný trh s ojetinami tím, že pomáhá potlačovat nekalé praktiky neseriózních prodejců. Důkazem toho je, že se za posledních pět let zvýšil průměrný udávaný stav tachometru na prodávaných ojetinách o zhruba 35 000 km. 

Pro stanovení obvyklé tržní ceny vozu využívá Cebia svůj systém CebiCat GT. Tento systém až do letošního roku využívali jen firemní partneři společnosti Cebia. Jen za loňský rok pomocí systému CebiCat GT společnost identifikovala a ocenila 5,8 milionu vozidel a stala se největším poskytovatelem online identifikace a ocenění vozidel ve střední Evropě. Služba ocenění vozidel, respektive stanovení aktuální tržní ceny, je také součástí mobilní aplikace Carolina, kterou Cebia spustila na konci loňského roku a kterou si během pěti měsíců stáhlo již přes 30 tisíc lidí. V rámci aplikace mají uživatelé zdarma až 9 ocenění ročně, mohou tak sledovat postupný vývoj ceny svého auta. Navíc se jim zobrazí i odhad vývoje ceny v následujících třech letech, což jim spolu s aktuální cenou pomůže lépe plánovat, kdy auto vyměnit za novější.