Zánovní ojetiny jsou velmi oblíbené - jsou téměř nové a zároveň finančně výhodné.  Zájem zákazníků však neušel ani překupníkům ojetin, kteří samozřejmě chtějí vydělat na prodeji auta co nejvíce peněz. Často i velmi nevybíravým způsobem, jak se přesvědčil jeden z našich slovenských zákazníků. 

Lákavý inzerát

Zákazník si vyhlédl velmi pěkně vypadající Nissan Qashqai s naftovým motorem na slovenském inzertním portálu. Vůz z roku 2019 má bohatou výbavu, najeto 18 900 km a prodávající jej nabízí za 14 999 € (cca 390 000 Kč). Na první pohled velmi dobrá nabídka. 

screencapture-auto-bazar-sk-33725304-nissan-qashqai-dci-115-visia-a-t-2021-04-13-09_14_08 (2)

Prověření odhalilo pokřivenou historii

Těsně před koupí vozidla se zákazník rozhodl prověřit jeho historii v systému AUTOTRACER a nestačil se divit, jaké auto si málem přivezl domů. Vůz nejenže nepochází ze Slovenska (tam byl dovezen až jako ojetý), ale také byl v květnu 2020 výrazně poškozen v Polsku, přičemž pojišťovna vyčíslila opravu vozidla na minimálně 48 705 PLN (necelých 280 000 Kč). O poškození ani následné opravě dle zákazníka nepadlo ze strany prodejce ani slovo.

Nissan - poškozenía1a2

Auto se rozhodl nekoupit a poohlédnout se raději po jiném zánovním Nissanu. K celé záležitosti nám napsal:

"ďakujem, boli sme takmer presvedčení o kúpe keď sme zistili že auto malo totálku..... Predjca klamal úplne o všetkom.... Dnes ho predávajú v bazáre akoby sa nič nestalo...."

Je takové auto bezpečné? 

Je jasné, že podobně havarované vozidlo lze opravit a dále provozovat. Prodávající by však v takovém případě měl kupujícího o havárii vždy informovat a doložit dokumentaci o opravě vozu. Není totiž oprava jako oprava. Každý výrobce vozidel má přesně definované postupy oprav poškozených vozidel při jejichž dodržení by měl opravený vůz dosahovat stejných kvalit a bezpečnosti jako před poškozením. 

Řada servisů však tato pravidla nedodržuje a vozy opravuje co možná nejlevněji. Takto opravená auta však mohou v budoucnu trpět na technické závady, korozi karoserie a především - při případné další havárii nemusí dostatečně ochránit posádku.

Jak se tomu vyhnout?

  1. Vždy požadujte VIN kód vozidla a prověřte si jeho historii - třeba v systému AUTOTRACER. Ideálně ještě před tím, než se na auto vyrazíte podívat.
  2. Snažte se u prodávajícího zjistit co nejvíce informací o historii vozidla, předchozích opravách a servisní historii. Pokud to lze, všechny informace si ověřte.
  3. Nechte si zkontrolovat technický stav vozu nezávislým technikem nebo v autorizovaném servisu, kde vám obvykle mohou dohledat i servisní historii.