Temperamentní jižan s německou technikou

Seat Leon třetí generace stojí podobně jako VW Golf na modulární platformě MQB. Proto s Golfem sdílí většinu techniky - od motorů a podvozku až po prvky v interiéru. Rozdíl je však v celkovém pojetí vozu. Zatímco Golf má tradičně velmi konzervativní vzhled, Leon sází na dynamické linky a emoce. Stejné je to i s naladěním podvozku, který je u Seatu naladěn více do sportovna. Z palety motorů si pak vybere snad každý, v Leonu můžete mít spořivý diesel 1.6 TDI s výkonem 90 koní i nadupaný benzín 2.0 TSI s výkonem 300 koní. 

Ještě stále Opel

Automobilku Opel před nedávnem koupil francouzský Peugeot. V praxi to znamená, že většina nových modelů Opelu jsou a budou postaveny na francouzské technice, což může leckteré zájemce o německá auta odradit. Nicméně model Astra páté generace je ještě poctivá německá technika. Oproti Leonu se Astra vyráběla s menším výběrem agregátů, i zde si ale většina motoristů vybere - Astra se nabízela s motory o výkonu od 70 kW do 147 kW. 

Jak si stojí jako ojetiny? 

Společně s experty pořadu Autosalon jsme se na Astru i Leona podívali z pohledu ojetin. Jak si obě auta stojí se dozvíte v následující reportáži.

Pokud vybíráte ojetý vůz, nezapomeňte si před koupí důkladně prověřit jeho historii. Nejen v Česku je na trhu mnoho vozidel po vážných haváriích, s padělaným původem či stočeným tachometrem. Každé auto prověříte jednoduše on-line na www.zkontrolujsiauto.cz