Vozidlo si můžete v systému AUTOTRACER prověřit zadáním VIN vozidla na Cebia.com.

K prověření auta tedy potřebujete znát jeho VIN kód. Je to v podstatě rodné číslo, které je jedinečné pro každé auto a které obsahuje 17 znaků. Často bývá umístěno pod čelním sklem vozidla. Mělo by být uvedené v inzerátu, nebo by ho měl prodejce sdělit na dotaz. VIN vozidla je přitom důležité znát nejen pro prověření najetých kilometrů a jeho historie, ale také proto, abyste si zkontrolovali, zda VIN, který vám prodejce sdělil ať už v inzerátu či na dotaz, se skutečně vztahuje k vozu, který chcete koupit. Ověření VIN tedy slouží k tomu, abyste se vyhnuli havarovaným autům – nezřídka po totální havárii – které šikovný mechanik předělal tak, že po havárii není z pohledu laika vizuálně ani památky. Takový vůz má často VIN jiného auta, což však kontrola VIN může včas odhalit. Pamatujte, že uvedení falešného VIN kódu může krýt i stočený tachometr.

Stočený tachometr odhalí jen ověření počtu km

Kontrola tachometru, přesněji řečeno kontrola stavu tachometru spočívá v ověření počtu kilometrů, které auto během své historie najelo. Je to nejlepší a prakticky jediný způsob, jak lze zjistit, jestli nemá auto stočený tachometr. Nejde tedy o fyzické zkoumání samotného tachometru. Auta se totiž často stáčejí tak, aby nebylo možné stočení jednoduše zjistit připojením na počítačovou diagnostiku. Kontrola km je často možná jen na základě záznamů o stavech tachometru z průběhu jeho historie. Je proto potřeba mít co nejvíce dat o najetých km a AUTOTRACER jich obsahuje více než 160 milionů! 

99 % vozidel je inzerováno jako nehavarované. Jak u nich odhalit zatajované havárie?

Díky Autotraceru můžete kromě stočeného tachometru a toho, zda inzerovaný VIN patří k danému vozu, také odhalit případné havárie a zjistit, jak bylo vozidlo servisované. Zatímco za auto se stočeným tachometrem zaplatíte v průměru o 20 procent více, než by mělo stát (a stejnou částku dáte za nepředvídané opravy a údržbu v následujících letech, které jsou spojeny s vyšším nájezdem kilometrů, než jste předpokládali), auto s utajenou havárií se může prodražit ještě více. Často se totiž zatajují i totální havárie či havárie, při nichž vznikla škoda v desítkách tisících Kč. Škodní událost má v průměru 25 % pětiletých aut, v případě desetiletých aut je škodní událost v průměru u 60 % z nich. Může jít o výměnu prasklého nárazníku, ale také o velkou či dokonce totální havárii. Je proto zarážející, že 99 % inzerátů uvádí, že vozidlo nebylo havarované!

Ověřte si, že auto není uměle omlazené

Před tím, než se rozhodnete si vůz koupit, byste si měli také ověřit, zda inzerovaný rok výroby odpovídá skutečnému roku výroby. Každé páté auto je totiž omlazeno. Znamená to, že prodejce uvádí, že je vozidlo mladší, než ve skutečnosti je, často uvádí místo datumu výroby datum uvedení do provozu. I omlazení o rok či dva však znamená rozdíl v kupní ceně v průměru o 15 procent v závislosti na stáří vozidla. Čím je vozidlo mladší, tím větší je rozdíl v ceně. Podobně je to s výbavou vozidla. Zdaleka ne vždy má auto veškerou inzerovanou výbavu. Někdy jde o záměr prodejce, někdy o nepozornost při přepisování inzerátu. V každém případě je dobré dopředu vědět, jakou výbavu auto má. Může vám to ušetřit přinejmenším zbytečnou cestu k prodejci.

Zjistěte, zda auto není předražené

Dobré je také vědět, jak a za kolik se v minulosti auto prodávalo a jaká je jeho aktuální tržní hodnota. Proč kupovat auto draze a nechat prodejce vydělat na vaší nevědomosti? V případě, že víte, jaká je hodnota vozidla, můžete zkusit s prodejcem domluvit lepší cenu, nebo se poohlédnout po takovém autě, u něhož bude cena více odpovídat realitě.

Zadejte VIN na Cebia.com a přesvědčte se sami, jaké další informace můžete o vámi vybraném autě díky databázi AUTOTRACER zjistit.