„Stočený tachometr není pro mnohé Čechy žádným problémem. V dřívějším průzkumu společnosti Cebia uvedly dokonce tři pětiny lidí, kteří kupovali ojeté auto, že stočení do 50 000 km by pro ně nebylo důvodem, proč by si měli vyhlédnout jiné vozidlo,“ upozorňuje Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia. Dodává, že si neuvědomují, že 50 000 km najede velká část z nich za tři roky, což je nemalá doba provozu vozidla. „Lidé se ukonejší pocitem, že mají „novější“ auto a často ani nechtějí znát pravdu. I stočení o 50 000 km ale představuje navýšení kupní ceny zhruba až o 10–13 %, což je při průměrné ceně vozidla, která se pohybuje zhruba okolo 300 000 Kč, 30 000 až 40 000 Kč, o které zbytečně auto přeplatí. A tuto sumu vydají za neočekávané opravy a údržbu spojenou právě s vyšším kilometrovým nájezdem, protože oboje přijde dříve, než čekají,“ vysvětluje dále Martin Pajer z Cebia.

Výše průměrného stočení se v jednotlivých měsících během roku mírně liší a dlouhodobě se pohybuje mezi 100 000 km až 115 000 km. Pod hranici 100 000 km klesá jen výjimečně. Stočený tachometr přitom vykazuje až třetina aut, která si lidé prověřují přes společnost Cebia.

Více než na stočený tachometr jsou lidé citliví na prodělaná poškození a havárie. „Je paradox, že stočený tachometr o 50 000 km by mnohým nevadil, ale menší a nezávažné opravy vozidla, jako je poškození blatníku a nárazníku, nezřídka řeší,“ podivuje se ředitel Cebia. Doplňuje však, že je otázkou, zda by lidé ve skutečnosti reagovali na stočený tachometr stejně, jak uvedli v průzkumu, kdy se jednalo o hypotetickou situaci, nikoli reálný stav, který by se jich přímo dotýkal.

Stočený tachometr i havárie a poškození mohou lidé odhalit díky Cebia na www.cebia.com během několika málo minut po zadání VIN vozidla. Mohou vidět i fotografie vozu po havárii, dozvědět se skutečnou zemi původu, vedle data první registrace v ČR a ve světě také skutečný rok výroby, servisní historii, zda vozidlo není kradené či zatížené leasingem, jak bylo v minulosti inzerované či jaká je jeho skutečná výbava podle výrobce.

Bára Minksová
ředitelka marketingu a komunikace
tel.: 720 964 770