Především se nejedná o nový způsob, ale o přirozenou, byť nekalou snahu individuálních dovozců koupit levně auto, u nějž není známá jeho historie vč. stavu tachometru a se ziskem ho prodat. Tato praxe může úspěšně fungovat jen v případě, že dovozce najde zákazníka, který koupí auto, u nějž není známá jeho historie. Vzhledem k tomu, že taková vozidla bývají levnější než ta prověřená, zájemci, kteří takto „ušetří“, se jistě najdou. „My již několik let doporučujeme zájemcům o ojeté auto, ať z tuzemska nebo ze zahraničí, aby si jej vždy prověřili, než si jej koupí nebo si vybrali auto již prověřené. Jakmile se za vozidlo zaplatí, pak již většinou bývá na reklamace pozdě“, vysvětluje Ing. Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia.

 „Naše společnost umí praktiky popisované Sdružením SOVA poměrně snadno odhalit. K dnešnímu dni máme více než 200 milionů dat o vozidlech od našich partnerů ze zahraničí. Jedná se zejména o pojišťovny, výrobce vozidel, aukční domy, autoservisy a další. Neprověřujeme vozidla tedy na základě jednoho údaje o stavu tachometru, který vzniknul po dovozu auta a po jeho stočení,“ komentuje Ing. Martin Pajer.

„Na základě všech dostupných informací vozidlo ohodnotíme pomocí systému Cebia REPORT. Tak vznikne OSVĚDČENÍ Cebia REPORT, v němž se především hodnotí výsledek prověření stavu tachometru a hodnocení je zobrazeno jednoduše a přehledně formou hvězdiček, obdobně, jako třeba u hotelu. Zákazníkům doporučujeme pro bezpečnou koupi vozidla takové, které má 4 až 5 hvězdiček. U takového vozu mají jistotu, že k němu máme dostatek informací, a že není podezření na manipulaci se stavem tachometru. To v praxi znamená, že máme k dispozici minimálně 1 záznam o stavu tachometru z každého roku provozu vozidla. Je pravda, že velká část vozidel s takto transparentní historií, se nachází u autorizovaných prodejců, kteří nabízejí auta v rámci značkových certifikovaných programů, jako je například ŠKODA Plus, Das Weltauto a další. Je to díky tomu, že tato vozidla jsou většinou po celou dobu jejich života servisována ve značkových servisech a mají tedy průkaznou historii. V autobazarech, které se zaměřují jen na prodej čerstvě dovážených vozidel, se čtyř a pětihvězdičkových vozidel podle našich statistik vyskytuje jen do 30 %,“ dále vysvětluje Ing. Martin Pajer.

„Pokud k vozidlu není vytvořeno OSVĚDČENÍ Cebia REPORT, doporučujeme prověřit si ho v systému AUTOTRACER na cz.cebia.com. Tento systém pracuje se stejnými daty jako Cebia REPORT a zákazník se již v neplacené sekci dozví, kolik záznamů – například historických stavů tachometru, máme k vozidlu k dispozici. Teprve pak se rozhodne, zda je koupí,“ doplňuje informace Pajer.

Vozidla s průkaznou a nezávadnou historií je možno na první pohled zvýhodnit před vozidly s historií neprůkaznou. Je pak jen na zákazníkovi, zda si vybere auto, které má čtyř nebo pětihvězdičkové OSVĚDČENÍ Cebia REPORT, resp. si ho prověří na cz.cebia.com nebo si vybere levnou dovezenou ojetinu s neznámou historií.

Více informací o prověření v systému AUTOTRACER (cz.cebia.com) zde.

Více informací o systému Cebia REPORT zde.

Cebia, spol. s r.o., je leader na trhu v prověřování původu a historie vozidel. Společnost dlouhodobě pomáhá motoristům s bezpečným nákupem ojetých vozidel. Cebia nabízí vedle komplexní služby AUTOTRACER, která je dostupná on-line na cz.cebia.com, řadu dalších služeb pro prověřování původu a originality vozidel.

Cebia zajišťuje různé formy zabezpečení vozidel, mj. bezpečnostní značení oken OCIS a satelitní systémy Cebia SAT a UNIQA SafeLine. Společnost je výhradním představitelem Systému OCIS (Open Car Information System) v ČR a SR. Systém OCIS používají partneři Cebia po celém světě jako nástroj pro evidenci a výměnu dat o vozidlech. 

Od roku 2009 je společnost Cebia držitelem certifikátu jakosti dle normy ISO 9001:2008.