Audi S3 je snem nejednoho českého řidiče. V Česku se jich ale mnoho ojetých nenabízí, a tak je logické, že se k nám dováží z Německa, kde se lze bohužel při výběru spálit stejně jako u nás. 

Škoda za 678 000 Kč 

K černé Audi S3 z roku 2014, kterou si u nás nedávno prověřoval zákazník, je v systému AUTOTRACER k dispozici kompletní historie najetých kilometrů z období provozu vozu v Německu. Tachometr stočený není, takže zatím je vše v pořádku.audi_s3_kilometry

Další informace obsažené v prověření historie vozu AUTOTRACER už ale tak pozitivní nejsou. V břežnu 2019 bylo Audi S3 těžce poškozeno následkem havárie - velký zásah dostal motor a přední náprava. Oprava byla vyčíslena na 26 tisíc euro (cca 678 tisíc korun) a škoda byla klasifikována jako ekonomická totální havárie (tedy, že se vozidlo vzhledem k výši škody nevyplatí opravovat). 

audi_s3_totalkaNew Project (66)

Německým prodejcem nabízeno jako nehavarované

Vzhledem k rozsahu poškození by takové auto bylo standardně rozebráno na náhradní díly. Audi S3 ale někdo vykoupil, opravil a následně nabídl v Německé inzerci za 20 650 Euro

Audi_inzerceaudi5 (1)

Nabídková cena 20 650 Euro je výrazně nižší než náklady na opravu vyčíslené pojišťovnou. To může znamenat jediné - že vůz nebyl opraven v autorizovaném servisu za dodržení výrobcem udávaných postupů a za použití originálních náhradních dílů. Aby se prodejci celá akce vyplatila, musel auto opravit výrazně levněji, což většinou značí výrazně nižší kvalitu opravy.

Je to problém? 

Pokud prodejce seznámil kupujícího s informací, že je vůz po těžké havárii a doložil, jakým způsobem a kým byl opraven, tak to problém není. Je na kupujícím, zda takové auto chce. 

Pokud ale kupující s informacemi seznámen nebyl, je to velký problém. V případě, že při opravě nejsou využity servisní postupy výrobce a originální díly, vůz může mít výrazně horší vlastnosti týkající se jeho spolehlivosti, odolnosti vůči korozi a především bezpečnosti. 

Tento konkrétní vůz nyní jezdí v České republice a byl zakoupen už opravený v Německu. 

Ojetý vůz z Německa vždy prověřte

Pokud se chcete podobným autům vyhnout, vždy si k vyhlídnutému vozu vyžádejte VIN kód a prověřte historii vozu. Nejvíce informací o ojetých vozech v Evropě obsahuje systém AUTOTRACER na webu Cebia.com. Ve více než 32 zemích kontroluje:

  • Historii najetých kilometrů
  • Předchozí poškození včetně fotografií
  • Historii inzerce včetně fotografií
  • Servisní záznamy
  • Záznamy o odcizení
  • Záznamy o provozu taxi
  • a mnohem více