Škoda 1100 MBX byla nástupcem modelu Felicia, roadsteru postaveným na bázi předchozí Octavie. Jenže Octavia měla pevný rámový podvozek, zatímco sedan 1000 MB už moderní, ale méně pevnou samonosnou karoserii. Otevřený roadster bez B sloupků na jeho bázi byl ještě kroutivější. Kdyby neměl ani střechu, byla by to pěkná vrtule. Tak se automobilka rozhodla jeho vývoj zastavit. Kupé MBX se vyrábělo jen od roku 1966 do 1969 a Škoda vyrobila pouze 2517 aut. Pak bylo nahrazeno známým kupé se splývavou zádí 110 R.

Kromě menšího počtu dveří se MBX od klasického embéčka moc neliší. Nejvíce patrný je chybějící sloupek, který skvěle vynikne při stažených oknech. Díky tomu, že přední a zadní trojúhelníkové okno je stejně velké, otevřený prostor nade dveřmi má tvar pravoúhlého obdélníku.

Dnes patří MBX mezi nejvzácnější škodovky, protože se odhaduje, že se zachovalo jen kolem padesáti aut. To je příčinou vysoké ceny, která neklesne pod milion, spíš počítejte s milionem a půl.