Prodat auto je možné v podstatě třemi způsoby:

  • Prodej do bazaru
  • Prodej v komisi
  • Přímý prodej majitelem

Prodej do autobazaru

Prodej do bazaru je pro majitele auta výhodný z hlediska úspory času a nervů, případně s vyřizováním reklamace po prodeji auta. Jednoduše řečeno – prodejem auta do bazaru se zbavíte starostí. To je ovšem vykoupeno nižší cenou, než kdybyste prodej auta obstaral sám. Ovšem ani tak to není pro majitele zcela „bez práce“, protože je nutné nabídnout auto více bazarům a následně také vyjednávat o výkupní ceně, přičemž na straně prodejce je většinou jak psychologická výhoda, tak větší zkušenosti v obchodním jednání. Výhodou pro vás zase může být případ, kdy zároveň s prodejem starého auta řešíte i pořízení nového a autobazar vám nabídne vozidlo na protiúčet – pak může být obchod výhodný pro obě strany.

Výhody

  • Záruku a odpovědnost za vady nese autobazar
  • Převod a papírování zajistí autobazar
  • Můžete ukončit pojištění ihned
  • Rychlost prodeje
  • Možnost výhodného protiúčtu

Nevýhody

  • Nižší cena oproti přímému prodeji
  • Vyjednávání o ceně se zkušeným obchodníkem

 

Komisní prodej

Komisní prodej můžete použít zpravidla tehdy, pokud na prodej auta příliš nespěcháte. Auto tak můžete nechat v bazaru a s prodejcem dohodnete podmínky komisního prodeje – především jde o výši odměny pro bazar za zprostředkování prodeje. Výhodou pro majitele auta je zpravidla vyšší zisk v případě rychlého prodeje auta. Nevýhodou naopak pokles ceny a tím i zisku pro vás, pokud auto bude v bazaru „ležet“ delší dobu. Zároveň je nevýhodou také nutnost platit povinné ručení po celou dobu, co vozidlo nabízíte a také odpovědnost za skryté vady vozidla nese po prodeji původní majitel.

Výhody

  • Vyšší zisk než při prodeji do bazaru (v případě rychlého prodeje)
  • Se zájemci komunikuje převážně bazar – úspora času pro majitele

Nevýhody

  • Nižší cena oproti přímému prodeji – bazaru platíte provizi za zprostředkování prodeje
  • Nesete odpovědnost za skryté vady
  • Riziko poklesu ceny v případě dlouhého prodeje (průměrně více než dva měsíce)
  • Po dobu prodeje platíte pojištění

 

Přímý prodej majitelem

Přímý prodej může být sice nejziskovějším, ale zároveň také nejrizikovějším způsobem prodeje. Riziko spočívá především v poklesu ceny, pokud se vám nedaří vozidlo delší dobu prodat. Další nevýhodou je, že vše kolem nabízení a prodeje auta si musí majitel zajistit sám – a jak známo, čas jsou peníze. Je proto dobré vždy zvážit, jestli máte čas a schopnosti věnovat se prodeji svého auta natolik, abyste eliminoval zmíněná rizika.

Výhody

  • Nejvyšší zisk z prodeje auta

Nevýhody

  • Riziko poklesu ceny v případě dlouhého prodeje (průměrně více než dva měsíce)
  • Časová náročnost při komunikaci se zájemci
  • Po dobu nabízení auta platíte celou dobu pojištění
  • Musíte zajistit převod a veškeré papírování
  • Nesete odpovědnost za skryté vady