Čisté auto a kvalitní fotky jsou základ

 

První co potenciální kupec bude vnímat na vašem inzerátu je úvodní fotka. Ta by mu měla říci, že se dívá ne skvělé auto právě pro něj. Základem tedy je, abyste auto před nafocením perfektně umyli. Mytí v běžné myčce může pro někoho být dostačující, ale pokud chcete zaujmout a fotit také větší detail auta, tak je vždy obětovat trochu svého času a auto umýt svépomocí.

Při mytí a čištění se věnujte pečlivě detailům karoserie, důležité je umýt i vnitřní rámy dveří a bočnic, které na fotkách budou také viditelné. Interiér je dobré vzít kompletně včetně vyluxování sedadel, ideálně použít tepování, pokud máte tu možnost. Samozřejmostí je vyčištění palubní desky a všech dalších pevných částí v interiéru. Nezapomeňte také na vyčištění kufru auta, často bývá výrazně znečištěn a ve vašem inzerátu pak může působit jako „slabé místo“.

Po perfektním umytí a vyčištění auta můžete začít fotit. Není od věci najít hezké světlé místo venku, prostředí může fotky výrazně pozvednout. V dnešní době není nutný k focení fotoaparát, kvalitní fotky pro inzerci pořídíte také s většinou chytrých mobilních telefonů. Z vnějšku pořiďte tolik fotek, abyste bylo vyfoceno každé místo karoserie. Pokud chcete zvýraznit zajímavý detail, určitě jej vyfoťte samostatně, prezentaci to jen pomůže. V interiéru nafoťte palubní desku, klidně ve více pohledech a nezapomeňte na detailní fotografii „budíků“ s rozsvíceným stavem km. Dále je vhodné vyfotit zadní sedadla, kufr, a pokud máte čisto i pod kapotou, tak je určitě dobré vyfotit i motor.

Pokud je na autě někde vizuální problém, který by měl zájemce o auto vědět, pak jej do inzerátu nafoťte s patřičným vysvětlením. Není nic horšího, pokud někdo bude vážit dlouhou cestu a při prvním pohledu na auto zjistí, že jste mu něco zatajili – důvěra ve vás jako prodejce může značně klesnout.

Na úvodní foto zvolte fotku s pohledem na celé auto, která bude zabírat přední i boční část vozidla. Samozřejmě by měla být maximálně reprezentativní, aby zaujala na první pohled.

 

Stručně, jasně, přehledně

 

Pro popis auta v inzerátu platí několik zásad, kterých je dobré se držet.

Text by měl být poměrně stručný, ale obsahující všechny podstatné informace. Pokud inzerát obsahuje pouze obecná sdělení typu „super stav“, pak to kupujícímu příliš neřekne a pravděpodobně přejde k dalšímu inzerátu. Stejně tak rozepisování se o vašem vztahu k autu a vytváření příběhu není pro prodej auta ideální.

Základem popisu je uvádět jasná fakta, která kupujícího zajímají. Začněte technickými údaji vozidla, které snadno opíšete z technického průkazu. Nutné je zadat aktuální stav km, přidejte krátkou informaci o aktuálním technickém stavu auta, a pokud bylo auto v minulosti bouráno, určitě je dobré to v inzerátu uvést s patřičným vysvětlením – opět není dobré, aby to kupující zjistil až při prohlídce auta. Uveďte zajímavou výbavu a doplňkové příslušenství vozidla.

Sdělte všechny prodejní výhody, které přitáhnou zájemce o auto – např. pokud máte k dispozici servisní knížku nebo servisní dokumentaci, zda bylo auto garážováno, nabízíte příslušenství ve formě sady zimních pneu, nosiče, apod.

A nakonec – vyvarujte se pravopisným chybám a frázím napsanými velkými písmeny s mnoha vykřičníky. To dokáže každý inzerát spolehlivě „pohřbít“.

 

Správně nacenit

 

Nyní to nejdůležitější – cena. Pokud si auto prodáváte sám a nejste právě velký znalec trhu ojetin, pak musíte využít možnosti, které vám dává internet. Vyhledejte na inzertních portálech vozidlo, které svými parametry odpovídá vašemu autu, a podívejte se, za jakou cenu se tato auta nabízí. Podle toho pak můžete určit vaši prodejní cenu.

 Jednoduchým a rychlým způsobem pro orientační nacenění auta je také naše mobilní aplikace Carolina, kterou můžete do svého telefonu stáhnout na www.carolina.cz . Stačí se pak do Caroliny registrovat a své auto můžete rychle nacenit pouze s pomocí VIN a aktuálního stavu km. Carolina vám okamžitě zobrazí cenové rozmezí, v jakém by se cena vašeho auta měla pohybovat.

S pomocí výše uvedených nástrojů tak můžete stanovit vaši prodejní cenu. Předpokládejte, že zájemce s vámi bude chtít vyjednávat, takže počáteční nabídkovou cenu můžete o pár tisíc korun navýšit, abyste měli právě prostor pro vyjednávání. Před jednáním o ceně se dobře připravte na argumentaci – uvědomte si plusy i mínusy vašeho auta a dopředu si připravte scénáře pro vyjednávání. Čím lépe se připravíte na komunikaci se zájemcem, tím méně vás poté něco zaskočí.

 

Kde inzerovat

 

Dnes existuje řada možností, kde auto můžete inzerovat. Na internetu je spousta inzertních portálů, u některých musíte za vložení inzerátu platit a některé jsou zdarma.

Ty placené mají většinou vyšší návštěvnost a také sofistikovanější uživatelské prostředí – prostě inzerát na auto se vám na těchto portálech bude lépe zadávat. Mezi ty největší, kde za vložení inzerátu musíte platit, patří Sauto.cz a Tipcars.com. Výhodou inzerce na těchto placených portálech je skutečně vysoká návštěvnost a sofistikované vyhledávání, takže váš inzerát bude mít vysoký počet zobrazení potenciálními zájemci.

 

Pokud nechcete za vložení inzerátu platit, můžete využít neplacené inzertní portály. Mezi ty největší patří Bazos.cz , Sbazar.cz. a také portál Rajaut.cz , který se zaměřuje přímo a pouze na inzerci vozidel. Pokud budete inzerovat na těchto portálech, určitě neuděláte chybu. Dalšími portály pro soukromou inzerci jsou Hyperinzerce.cz, Annonce.cz, Avizo.cz, Bazar.cz.