V letošním prvním pololetí Cebia zaznamenala další zpomalení růstu počtu dovážených ojetých vozidel. „Ojetiny se letos stále dovážejí více než vloni, ale meziroční nárůst je již nepatrný, jen 1,9 procenta. Věřím, že do konce roku se růst již zastaví. Zatím se nepotvrdily obavy, že posílení kurzu koruny, které pro dovozce znamená snížení nákupní ceny vozidla, zvýší počet dovážených ojetin. Špatnou zprávou však je, že se dovážejí stále starší ojetiny. Podíl vozidel starších 10 let činí již 54 procent. Pokud si zákazník koupí 10 let staré auto a má ho dalších 5 až 10 let, provozuje pak opravdu staré, nemoderní, neekologické auto, které je v podstatě nebezpečné majiteli i okolí,“ komentuje letošní výsledky Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia.

Průměrný počet najetých kilometrů udávaný při prodeji byl ve sledovaném období 168 tisíc kilometrů. Průměrná cena ojetého vozidla byla 192 200 korun. Dlouhodobě klesá podíl vozidel do 100 000 korun a naopak roste podíl dražších vozidel nad 300 000 korun.

Zajímavý je poměr mezi ojetinami s jednotlivými druhy pohonů, zejména ve srovnání s rychle se měnícími trendy u nových vozidel. U ojetých vozů převažují s 59 procenty diesely, benzínové motory mají jen 39procentní podíl. U nových vozidel je poměr mezi dieselovými a benzinovými pohony téměř přesně opačný. Zatím se prakticky neprosazují alternativní pohony, jako plyn, hybridy či elektropohony.

Nejoblíbenější barvou byla s 21 procenty bílá. Průměrná doba prodeje ojetiny se zkrátila z 64 dní na 59 dní a 83 procent nabízených ojetin se prodá do 2 měsíců. Z pohledu prodávaných značek převažuje zájem o vozy Škoda, ale stále více se v ojetinách prosazují korejští výrobci. Celkem TOP 10 neprodávanějších modelů má téměř 37procentní podíl na všech prodávaných ojetinách.

Další podrobnosti a ukazatele trhu s ojetými vozidly jsou uvedeny v Cebia SUMMARY 2/2017.pdf (623 kB)