Škodu Roomster asi nemusíme nikomu představovat. Malé rodinné MPV, které se u nás navzdory svému vzhledu stalo poměrně oblíbeným vozem. Nabízel se s širokou paletou benzinových i naftových motorů. Málokdo ale ví, že Roomster poháněla i elektřina. 

Elektrický Roomster 

V letech produkce modelu Roomster se Škoda zatím pouze připravovala na masovou výrobu elektromobilů. Za touto raritou tedy nestojí samotná automobilka, ale téměř neznámá česká společnost EVC Group z Hulína. Ta vznikla v roce 2007 a zaměřuje se na vývoj elektrických pohonů a baterií pro dopravní prostředky.

skoda-roomster-elektricka-prestavba-evc-group

V rámci své činnosti přestavěli i čtyři automobily Škoda Roomster na elektrický pohon. Tři z nich pak dle dostupných informací putovaly mezi lety 2008 a 2010 v rámci projektu "Praha elektromobilní" do užívání střední školy, domova mládeže a domova pro seniory v Praze. Čtvrtý elektromobil byl zřejmě prototypem, neboť o něm v registru vozidel neexistuje žádný záznam. 

Jaké měl parametry? 

Dárcem elektromobilu byl standardní spalovací Roomster, kterému byl vyměněn motor a palivová nádrž za elektromotor o výkonu 30 kW a baterie s kapacitou 24 kWh. Udávaná (a velmi optimistická) spotřeba 14 kWh/100km by měla teoreticky stačit na dojezd okolo 150 km. Maximální rychlost byla 100 km/h, na kterou vůz zrychlil za děsivých 35 vteřin

Zajímavostí je, že autu zůstala manuální 5 stupňová převodovka. 

Aktuálně v prodeji

Jeden ze tří vozů se nyní objevil v nabídce ostravského autobazaru. Inzerovaný nájezd 65 247 km i fotografie naznačují, že by se mohlo jednat o zachovalý kousek. A cena? Poměrně tučných 329 000 Kč. Na druhou stranu ten, kdo si vůz koupí, bude mít doma větší raritu než například Bugatti Divo, kterých bylo vyrobených 40 kusů. 

roomster2

roomster1

Pokud chcete mít doma opravdovou raritu, nebo si snad zakládáte muzeum elektromobilů, pak neváhejte a kupujte!