Dojezdy elektromobilů udávané automobilkami jsou v drtivé většině stejně nedosažitelné jako udávaná spotřeba paliva u benzínových nebo naftových aut. V řadě případů může být dojezd elektrického auta v reálném světě i o více než 100 km nižší, než kolik výrobce slibuje.

Test elektromobilů od autoklubu ADAC

Německý autoklub ADAC nedávno představil žebříček elektromobilů, u kterých měřil reálných dojezd za pokud možno stejných podmínek. Díky tomu si lze poměrně dobře udělat přehled o schopnostech jednotlivých modelů. 

Nejlépe jsou na tom BMW a Mercedes-Benz

Na prvním místě skončilo SUV od BMW - model iX xDrive 50 s úctyhodným reálným dojezdem 610 km, což je pouze o 20 km méně, než udává výrobce. Tak dobrého výsledku vůz dosáhl nejen díky velké baterii (105,2 KWh), ale i výborné aerodynamice a velmi úsporným motorům. 

Druhou příčku obsadil Mercedes-Benz s modelem EQS 450+, u kterého experti z ADAC naměřili dojezd 575 km. Velmi dobrý výsledek kazí jen rozdíl téměř 200 km mezi reálným (575 km) a udávaným dojezdem (779 km). 

Automobily značek BMW a Mercedes-Benz pak obsadily hned šest příček mezi TOP deseti elektromobily s nejvyšším dojezdem. Nutno ale podotknout, že experti z ADAC do testu z (ne)známého důvodu nezahrnuli elektromobily Tesla Model Y a Tesla Model S, které se mohou pochlubit také velmi vysokým reálným dojezdem. 

Například v testu norských kolegů z webu Motor.no dokázala Tesla Model S Long Range na jedno nabití ujet 634 km, což by z ní rázem udělalo krále i v německém žebříčku. 

Elektromobil s nejnižší spotřebou energie

Jednoznačným vítězem v spotřebě elektrické energie se stal Hyundai Ioniq 6 s naměřenou spotřebou 15,5 KWh/100 km. Korejská novinka má velkou baterii a skvělou aerodynamiku. Díky tomu může nabídnout reálný dojezd 555 km, čímž překonává prakticky veškeré konkurenty ve stejné cenové hladině. 

Reálný dojezd Škoda Enyaq

Českého řidiče budou samozřejmě zajímat výsledky škodováckého elektrického SUV. A nutno říci, že si Škoda Enyaq nevedl vůbec špatně:

  • Reálný dojezd Škoda Enyaq Coupé RS iV: 450 km (výrobce udává 518 km)
  • Reálný dojezd Škoda Enyaq iV 80: 395 km (výrobce udává 542 km)

Jak dopadly ostatní elektromobily si můžete prohlédnout v tabulce s kompletními výsledky níže.

Celkové výsledky testu

Model Reálný dojezd dle ADAC Dojezd udávaný výrobcem (WLTP) Kapacita baterie (využitelná)
BMW iX xDrive 50 610 km 630 km 105,2 KWh
Mercedes-Benz EQS 450+  575 km 779 km 107,8 KWh
Hyundai Ioniq 6 (77,4 kWh) 2WD 555 km 614 km 77,4 KWh
BMW i7 xDrive 60 545 km 625 km 101,7 KWh
Mercedes-Benz EQE 350+ 530 km 660 km 90,6 KWh
Mercedes EQS 580 4Matic 530 km 672 km 108,4 KWh
BMW i4 eDrive40 490 km 589 km 80,7 KWh
Nio ET7 (100 kWh) 485 km 580 km 90,0 KWh
Ford Mustang Mach-E Extended Range 480 km 540 km 88,0 KWh
Polestar 2 Long Range Single Motor 480 km 551 km 75,0 KWh
Kia EV6 (77,4 kWh) 470 km 506 km 77,4 KWh
Hyundai Ioniq 5 (77,4 kWh) 2WD 470 km

428 km

77,4 KWh
Ford Mustang Mach-E Extended Range AWD 450 km 540 km 88,0 KWh
Skoda Enyaq Coupé RS iV 450 km 518 km 77,0 KWh
Hyundai Kona Elektro (64 kWh)  435 km 484 km 64,0 KWh
Hyundai Ioniq 5 (77,4 kWh) 4WD 435 km 481 km 77,4 KWh
Porsche Taycan Sport Turismo GTS 420 km 490 km 83,7 KWh
Nio EL7 (100 kWh) 420 km 513 km 90,0 KWh
Tesla Model 3 415 km 495 km 57,5 KWh
Tesla Model Y Maximum Range AWD 415 km 533 km 79,0 KWh
Audi Q4 Sportback 40 e-tron 410 km 535 km 76,6 KWh
Volvo C40 Recharge Single Motor 410 km 478 km 67,0 KWh
KIA Niro EV (64,8 kWh)  410 km 455 km 64,8 KWh
Porsche Taycan 4S Performance Plus 400 km 463 km 83,7 KWh
VW ID.5 Pro Performance 400 km 517 km 77,0 KWh
BMW iX3 Impressive 400 km 461 km 73,8 KWh
Polestar 2 Long Range Dual Motor 395 km 487 km 75,0 KWh
Skoda Enyaq iV 80 395 km 542 km

77,0 KWh

Audi e-tron Sportback 55 quattro 390 km 452 km 86,5 KWh
Kia e-Soul (64 kWh) 390 km 452 km 64,0 KWh
VW ID. Buzz Pro 390 km 423 km 77,0 KWh
Genesis GV70 Electrified Sport AWD 380 km 455 km 77,4 KWh
VW ID.4 Pro Performance Max 385 km 531 km 77,0 KWh
Audi e-tron GT quattro 370 km 487 km 83,7 KWh
Jaguar i-Pace EV400 S AWD 366 km 470 km 84,7 KWh
Audi e-tron 55 quattro 365 km 441 km 83,6 KWh
Genesis GV60 Sport Plus AWD 365 km 465 km 77,4 KWh
Renault Mégane E-TECH EV60 220hp 365 km 450 km 60,0 KWh
Mercedes EQB 350 4Matic 360 km 445 km 66,5 KWh
Mercedes EQA 250  350 km 426 km 66,5 KWh
Kia EV6 (58 kWh) 350 km 394 km 58,0 KWh
Subaru Solterra Platinum Plus 350 km 416 km 71,4 KWh
BYD Atto 3  345 km 420 km 60,5 KWh
Ora Funky Cat (63 kWh)  340 km 420 km 59,3 KWh
Nissan Ariya (63 kWh)  335 km 403 km 63,0 KWh
Renault Zoe R135 50  335 km 385 km 52,0 KWh
VW ID.3 Pro Performance  335 km 423 km 58,0 KWh
Mercedes EQV 300 325 km 363 km 90,0 KWh
MG Marvel R Performance 325 km 370 km 69,9 KWh
MG5 Electric Maximum Range  315 km 400 km 57,7 KWh
Volvo XC40 Recharge Pure Electric Twin Pro AWD 310 km 418 km 75,0 KWh
VW ID.4 GTX 4Motion 310 km 490 km 77,0 KWh
Nissan Leaf e+ Tekna (62 kWh) 300 km 385 km 56,0 KWh
Cupra Born e-Boost (58 kWh) 295 km 420 km 58,0 KWh
Aiways U5 Premium 290 km 400 km 61,0 KWh
Opel Corsa-e Elegance 280 km 337 km 46,0 KWh
Peugeot e-208 GT 280 km 362 km 47,5 KWh
DS 3 Crossback E-Tense 270 km 320 km 47,5 KWh
Citroen e-C4 Shine 260 km 357 km 46,0 KWh
Peugeot e-2008 GT 260 km 310 km

47,5 KWh

Citroen e-Spacetourer XL (75 kWh)  255 km 330 km 69,0 KWh
Opel Mokka-e Ultimate 255 km 322 km 46,0 KWh
Fiat 500e Cabrio  245 km 310 km 37,0 KWh
MG ZS EV Luxury 220 km 320 km 40,0 KWh
Opel Combo-e Life  215 km 285 km 46,0 KWh
Mini Cooper SE 210 km 234 km 28,9 KWh
Nissan Leaf Acenta (40 kWh) 201 km 270 km 40,0 KWh
Dacia Spring Electric Comfort Plus  185 km 230 km 27,4 KWh
Honda e Advance 180 km 222 km 28,5 KWh
Mazda MX-30 e-SKYACTIV  170 km 200 km 32,0 KWh
Renault Twingo Electric  150 km 190 km 21,4 KWh